Bukan Jodoh

Salamualaikum. Hai. 

Sengaja nak cerita kat sini, sebab malas nak cerita kat kawan-kawan. Takat kena bash je nanti. Haha. 

So kisah dia, aku ni orang Negeri Sembilan, yang belajar kat Sarawak. Satu hari, aku keluar makan steamboat dengan housemates, masa otw balik tu kami singgah dekat area Sentosa sebab kawan aku nak cari ubat sakit perut. So sementara dia turun pergi beli ubat, buka la wechat, (ye aku tau, apehal lah dak dak wicet ni). Suka hati aku la kan. Aku buka people nearby sebab aku tau ada kem dekat area situ. 

FYI, aku ni memang minat dengan tentera dan bomba. Jangan tanya kenapa.

Sambung cerita...
Aku buka kejap, tak add sesiapa pun. Tengok je, tapi memang ada la tentera tentera dalam senarai tu. Settle kawan aku beli ubat, kami balik kolej. Sampai kat kolej, dah rehat, buka tudung, gelak-gelak semua, buka balik wechat and seperti yang disangkakan, adalah tentera yang add. Haha. Bahagia. Ada sorang ni add, aku pun tegur. Dia tanya aku asal mana, aku cakap Negeri Sembilan, dia pun, ha samalah. Aku apa lagi, happy nak mampus la, jumpa orang senegeri, dah rasa macam sekampung pun sebab nak balik kampung aku kena lalu kampung dia. So berkenalan, berkenalan berkenalan berkenalan, aku tak terlintas langsung nak mengurat dia. Aku suka gila berkawan ngan dia, tapi macam tak berani nak cakap aku suka dia. Sebab baru kenal kan (seminggu kenal). Aku fikir mungkin sebab kitorang dari satu negeri yang sama. 

Aku buat benda bodoh.
Sebab jarak umur kitorang 5 tahun, aku tak expect dia untuk tunggu aku, jadi aku kenalkan dekat housemate aku yang senior. And guess what, dia terus tangkap cintan kat akak tu. Lepas dia tangkap cintan tu, aku pun usahakanlah supaya akak tu suka kat mamat tentera ni jugak. And aku berjaya temukan diorang face to face. And now mamat tu memang dah head over heels kat akak rumah aku ni. Dan aku pun sedar yang aku sebenarnya suka kat dia juga. Lol. Kelakar kan. Annoying ada juga. Bodoh ada juga. Dan sekarang aku kena redha yang mungkin itu dah jodoh diorang, Allah tak hadirkan kepastian tu kat aku sebab memang bukan jodoh dia untuk aku. Nak buat macam mana kan? Hati tu Tuhan yang pegang. Dan sekarang aku tengah melalui fasa untuk cuba move on, walaupun aku rasa merangkak-rangkak nak keluar dari fasa ni kepada fasa 'memang dah move on'. 

Dia semacam rasa lega dapat luah kat sini. Tapi kalau dah jodoh diorang, aku sangat happy, sebab aku sayang dua-dua. Tapi hati manusia, kalau dah sedih tu, sedih la, nak buat macam mana kan. Senyum jelah. :) 

Cubaan cuba nak dapatkan hati awak. Haha.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top